joi, 17 mai 2018

17 MAI * ÎNĂLȚAREA DOMNULUI -ZIUA EROILOR NEAMULUI*

Azi ne omagiem eroii prin slujbe de pomenire ,amintindu-ne de ei prin urmașii lor ,elevii cântă în cor melodii dedicate jerfei lor pentru întregirea ROMÂNIEI MARI.
Începând de azi vom încerca să strângem amintiri, povestiri ,evenimente de la urmașii veteranilor  primului război  mondial sau ai celui de al II-lea război având ocazia să vorbim cu 4 dintre ultimii veterani din al II-lea război mondial, drideni care au participat efectiv la luptă.
”AMINTIRI ,POVESTIRI, EVENIMENTE DIN TIMPUL SAU DUPĂ CELE DOUĂ RĂZBOAIE MONDIALE POVESTITE DE URMAȘI AI PARTICIPANȚILOR  SAU DE EI ÎNȘIȘI”
 „*Profesor Pitiș Alexandru azi de 95 de ani .
Sublocotenent avansat de curând Iancu Niculae participant la lupte în cel de al II-lea rărboi mondial.
”Regimentul din car
. Am fost înrolați în primăvara anului 1945 (leatul 45), au mers în spatele frontului, eram în linia 2  .Am ajuns până la Brno -Cehoslovacia de atunci ,Cehia de azi. 
Dar la puțin timp am aflat că războiul s-a terminat ,nemții au capitulat predându-se rușilor ,este pace ,au aflat soldații de la superiorii lor și s-au  întors în țară continuându -și serviciul militar.  Perioada cât au durat negocierile noi am așteptat în gara Brno eram cazați ăn vagoane în condiții greu de imaginat ,ne-am hrănit cu tărâțe de grâu și apă de la locomotive.   (va continua)







Un comentariu:

  1. DE CE NU PUBLICAȚI minunata istorie despre celebrul elev AMILCAR POPESCU de ZIUA EROILOR !!

    RăspundețiȘtergere