vineri, 19 septembrie 2014

PRIMA ZI DE ŞCOALĂ

PRIMA ZI DE ŞCOALĂ
Nu am dormit toată noapte.
Mă fura somnul dar mă trezeam imediat.
Mă gândeam numai la faptul că mama îmi pregătise aşa frumos uniforma şi ghiozdanul pentru prima zi de şcoală. Mama îmi povestea mereu cum este prima zi în clasa I.
Îmi imaginam chipuri noi de copii, pe care nu-i cunoşteam, pe doamna învăţătoare strângându-ne pe toţi în jurul ei,primul sunet al  clopoţelului.
Şi mai ales abia aşteptam să intru în clasă să văd cum sunt aşezate cărţile pe bancă şi ne aşteaptă. Am rămas dezamăgită când nici un lucru din toate acestea nu s-a întâmplat.

Primul clopoţel nu a sunat, să ne cheme şi pe noi , elevii din clasa I în şcoală,doamna învăţătoare era supărată, copiii se îmbulzeau, iar cănd am intrat în clasă am rămas înmărmurită. Băncile erau goale. Atunci am întrebat-o pe mama unde este ABECEDARUL  cel frumos, despre care ea îmi povestea că între coperţi ascunde multe “ taine” şi trebuie neapărat să-l deschizi casă le afli?  Unde este matematica, după care trebuie să învăţăm să socotim?  

Mama a spus că o să ne spună ‘’doamna’’. Dar ‘’ doamna’’ n-a avut cuvinte să ne explice: eram prima ei generaţie pe care o primea fără abecedar. AM ÎNCEPUT SĂ PLÂNG. Îmi venea să ies afară din clasă şi să ţip că vreau abecedar, dar oare putea să mă audă cineva? M-am uitat în sus,  aşa cum mă învăţa mama şi am început să spun îngeraşul, poate Domnul....se va îndura şi ne va  trimite şi nouă cărţi......

5 comentarii:

  1. Cu aceste poeme haiku (3 versuri paradoxal -meditative cu tâlc, cu anotimp sugerat, 17 silabe), inspirat de realitatea inoxidabilă din patria celor 1001 scumpi editori și a tâmplarilor fugiți la nemți să le facă mobilă de lux, am participat la 2 concursuri internaționale:
    WAITING 4 PUTIN ...
    On 1001 EDITORS' LAND ...
    FIRST CLASSES WITHOUT BOOKS

    Clasa-ntâia fără cărți
    dar toți elevii aduc flori -
    Țara lu'EDITOR-Vodă -

    although without books
    brand new pupils offer flowers -
    1001 EDITORS' LAND

    mare e grădina –
    cu unguri la Cultură
    și Coandă-n F16

    GHEORGHE POSTELNICU DRIDIH 550 ROMANIA

    typhoon in China -
    first class romanian pupils
    without benches

    sTOPs DRIDIH550 Romania

    RăspundețiȘtergere
  2. Am zis COANDĂ - N F.16 cu scop instructiv ... despre MOTORUL CU REACȚIE ... dar nu-i nicio REACȚIE ... din partea doamnei de română, fostă soție de pilot ... de la LAS FIERBINȚI ...

    RăspundețiȘtergere
  3. http://issuu.com/fenamizah_e-magazine/docs/fm_no34_december PAGINA 38 CONFIRMĂ CURAJUL meu DE A EXPUNE LA URZICENI CARICATURA LUI PUTIN ... brand sTOPs / Nicu Stopel !

    RăspundețiȘtergere